Ακυρώνουμε τις εξετάσεις τύπου ΠΙΖΑ

2023-05-08

Συναδέλφισσες/φοι,

Στις 10 Μαΐου προγραμματίζονται για 2η φορά στην Ελλάδα και σε δείγμα 600 σχολείων πανεθνικές εξετάσεις «τύπου PISA» στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά για την Στ΄ τάξη δημοτικού και την Γ΄ γυμνασίου. Με βάση τη νομοθεσία ν.4823/21 «Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας». Επομένως, οι επιδόσεις των μαθητών, παρ' ότι δεν δημοσιοποιούνται σε ατομικό επίπεδο, καθορίζουν τον βαθμό επίτευξης των στόχων από κάθε σχολική μονάδα.

Οι ίδιες εξετάσεις ακυρώθηκαν πέρσι από το εκπαιδευτικό κίνημα αναγκάζοντας το ΥΠΑΙΘ να αναβάλλει την καθολική εφαρμογή σε όλα τα σχολεία που φιλοδοξούσε για φέτος! Μοναδική του επιδίωξη παραμένει η προσπάθεια να κατατάξει σχολεία-εκπαιδευτικούς-μαθητές σε κατηγορίες, διαμορφώνοντας το νέο ταξικό δημόσιο σχολείο.

Αν εμείς οι εκπαιδευτικοί επιτρέψουμε να προχωρήσουν αυτές οι εξεταστικές διαδικασίες τότε:

  • Δύσκολα ένας/μια δάσκαλος/α θα επιλέγει να αναλάβει πλέον την Στ΄ τάξη.
  • Οι δάσκαλοι/ες που θα αναλάβουν τελικά αυτό το καθήκον, θα πιέζονται να εγκαταλείψουν τη διδασκαλία με βάση τις πραγματικές μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητ(ρι)ών τους και να κάνουν την τάξη τους φροντιστήριο προγύμνασης.
  • Οδηγούμαστε στη συρρίκνωση της διδασκαλίας και του προγράμματος σπουδών σε ό,τι εξετάζεται και στην εφαρμογή των πιο απαρχαιωμένων μεθόδων διδασκαλίας. Τα υπόλοιπα μαθήματα θα υποβαθμιστούν αφού το κύριο βάρος θα «πρέπει» να προσανατολιστεί σε έναν συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησης (με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών) της γλώσσας και των μαθηματικών.
  • Εντείνεται ο ταξικός διαχωρισμός των σχολείων (δηλαδή η πόλωση των σχολείων ανάλογα με την κοινωνικοοικονομική σύνθεση των μαθητών – σχολεία των φτωχών και των μεταναστών, σχολεία της μεσαίας τάξης και σχολεία των ελίτ).
  • Οδηγούμε τους μαθητές μας να αντιλαμβάνονται με μεγαλύτερη ακόμα έμφαση, (και σε τρυφερή ηλικία μάλιστα) την αποτυχία στις εξετάσεις ως ματαίωση δική τους και να αποδέχονται την θέση για την οποία τους προορίζει ούτως ή άλλως η εκπαίδευση ως μηχανισμός αναπαραγωγής της ταξικής κοινωνίας. Δηλαδή νομιμοποιείται στη συνείδησή τους η κοινωνική θέση για την οποία προορίζονται.

Στις ΗΠΑ, εκπαιδευτικοί και διευθυντές αναφέρουν ότι η κεντρική διοίκηση τους συμβουλεύει να επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στους μαθητές που βρίσκονται λίγο κάτω από το όριο της βαθμολογίας που χρειάζονται για να περάσουν τα τεστ, αφήνοντας στην άκρη και αυτούς που είναι πολύ πάνω από αυτό το όριο αλλά και όσους δεν έχουν καμιά ελπίδα να το φτάσουν. Ανάλογες πρακτικές εφαρμόζονται και στην Αγγλία.

ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΔΕΝ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΤΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΕΣΤ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ!

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 2000 ΣΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ 15 ΕΤΩΝ. Τι πραγματικά μάς έχει προσφέρει η συμμετοχή μας σε αυτόν τον οργανισμό όλα αυτά τα χρόνια; Βελτιώθηκε μήπως η παρεχόμενη εκπαίδευση στη χώρα μας ή δόθηκαν περισσότερα χρήματα για την Παιδεία ως ποσοστό στο ΑΕΠ; Η χώρα μας, στις εξετάσεις αυτές, κατατάσσεται πάντα κάτω από τη βάση και βρίσκεται στην 24η θέση ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε.. Χαμηλότερα ακόμα και από την Τουρκία (ΟΟΣΑ, 2018). Ποια, λοιπόν, είναι η παρέμβαση της πολιτείας για τη διαρκή «αστοχία» της Ελλάδας; Μήπως τελικά ο στόχος είναι η εμπέδωση της αποτυχίας σε μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας;

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ αντί να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα του δημόσιου σχολείου απεργάζονται σχέδια εξόντωσής του. Να φορτώσουν στις πλάτες μας τα κακώς κείμενα, την ευθύνη για την απαξίωση και το κλείσιμο σχολικών μονάδων και να δρομολογηθεί το σχολείο-επιχείρηση. Άλλωστε, η σκοπιμότητα στην πρόσφατη ανακοίνωση του τομέα Παιδείας της ΝΔ για «ελεύθερη επιλογή από γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών» είναι πλέον προφανής σε όλους μας.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακεδαίμονος «Ο ΠΛΗΘΩΝ» καλεί, και πάλι, τα μέλη του να μη συναινέσουν στην εφαρμογή αυτών των διαλυτικών εργαλείων της δημόσιας εκπαίδευσης. Συμμετέχουμε στην 4ωρη διευκολυντική στάση εργασίας της ΔΟΕ για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων, προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.


Tο Δ.Σ.

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε