Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση σχολικών μονάδων

2021-02-15

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,

Η κ.Κεραμέως, αφού για 18 συνεχόμενους μήνες απέτυχε να ανταποκριθεί στην απαίτηση της κοινωνίας για ουσιαστική στήριξη και ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος, παραδίδοντας «ιδιαίτερα» μαθήματα λαϊκισμού (μάσκα, παγουρίνο, κλπ) και υποτέλειας στα ιδιωτικά συμφέροντα (εξίσωση πτυχίων κολεγίων, εγγραφές στα επιμελητήρια, νόμος για ΑΕΙ κ.ά), στρέφει εκδικητικά το βλέμμα της στον εκπαιδευτικό κόσμο. Με την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 140/20-1-2021 και τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» επιδιώκει να επαναφέρει τον επιθεωρητισμό στα σχολεία για να «φορτώσει» στις πλάτες των εκπαιδευτικών τη διάλυση της δημόσιας παιδείας για την οποία αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η κυβερνητική πολιτική.

Αν και η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση ανάγκης, λόγω της πανδημίας, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ την εκμεταλλεύεται και νομοθετεί χωρίς να λογαριάζει κανένα κόστος -με σειρά αντιδημοκρατικών νομοθετημάτων που γυρίζουν τον χώρο της παιδείας δεκαετίες πίσω (αδιαφάνεια, ημετεροκρατία, νόθες εκλογές, επιτήρηση, καταστολή, αστυνομοκρατία, ταξικοί φραγμοί κλπ)- παραμένοντας ιδεοληπτικά προσκολλημένη στον καταστροφικό σχεδιασμό της κυβέρνησης Μητσοτάκη που δεν είναι άλλος από το να μετατραπεί και η Παιδεία στην Ελλάδα από δημόσιο και δωρεάν αγαθό σε ιδιωτική επιχείρηση με σκοπό το κέρδος.

Τα κρούσματα covid-19 καθημερινά αυξάνονται, τμήματα και σχολεία κλείνουν, δήμοι και νομοί μπαίνουν στο «κόκκινο» ή σε «καθολική απαγόρευση» αλλά η υπουργός παιδείας αγνοεί επιδεικτικά τις προτάσεις των εκπαιδευτικών και τις εκκλήσεις για διάλογο με τις ομοσπονδίες, τόσο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (μαθητική αραίωση, τεστ & ιχνηλάτιση κλπ) όσο και για την ουσιαστική υποστήριξη της τηλεκπαίδευσης (εξοπλισμός & υποδομές κ.ά.). Η προχειρότητα των μέτρων που λαμβάνει (βλ νηπιαγωγεία) και οι παλινωδίες στο «άνοιξε-κλείσε», υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, υποβαθμίζουν το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, εντείνουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες και προκαλούν εύλογη ανασφάλεια, φόβο και αντίδραση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και τους γονείς τους.

Η ψήφιση του νόμου 4692/2020 και η έκδοση της σχετικής Υ.Α. ανοίγει μια νέα περίοδο σκληρής αναμέτρησης. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας νομοθετείται ως συνέχεια του νόμου Γαβρόγλου και ειδικότερα με το άρθρο 33 του νόμου αντικαθίσταται το άρθρο 47 του ν. 4547/2018 που ο σύλλογος μας είχε επίσης απορρίψει (απ 176/10-11-2019) προσυπογράφοντας το κοινό κείμενο των 77 ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αντιδραστικής αξιολόγησης.

Οι διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, όπως προβλέπονται από την Υ.Α. δεν είναι μια απλή εσωτερική διαδικασία αποτίμησης για την αυτοβελτίωση της σχολικής μονάδας διότι:

· Ο προγραμματισμός των σχολικών μονάδων, οι εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης των σχολείων, οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου καθώς και οι αξιολογικές εκθέσεις των ΠΕ.Κ.Ε.Σ θα δημοσιοποιούνται σε ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.!

· Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα βαθμολογεί με τετράβαθμη κλίμακα τον κάθε θεματικό άξονα ενώ ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου σε δεκάβαθμη κλίμακα το κάθε σχολείο!

Είναι μια περίπλοκη αξιολογική διαδικασία που διεκπεραιώνεται μέσω μιας απίστευτης γραφειοκρατίας και συνδέεται άμεσα με τη μελλοντική χρηματοδότηση των σχολείων, τον πανοπτικό έλεγχο εφαρμογής των νεοφιλελεύθερων επιταγών (Ε.Ε., Ο.Ο.Σ.Α., έκθεση Πισσαρίδη), τις κατηγοριοποιήσεις σχολείων και φυσικά την απόδοση ευθυνών στους εκπαιδευτικούς (ατομική αξιολόγηση), παραπέμποντας εμφανώς σε διαδικασίες τιμωρητικής αξιολόγησης - χειραγώγησης.

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,

Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές - παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχής, όπως σπάσαμε την αντιδημοκρατική απαγόρευση του πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου με τη μαζική μας συμμετοχή, έτσι και τώρα μπορούμε να ακυρώσουμε στην πράξη τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για επαναφορά του επιθεωρητισμού μέσω αυτής της διαδικασίας αξιολόγησης. Δεν πρέπει να αποδεχτούμε τον ρόλο του «κατασκευασμένου» ενόχου που θα φορτωθεί όλο το ανάθεμα για τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης στη χώρα.

  • Δηλώνουμε όλοι συμμετοχή στην απεργία - αποχή που έχει προκηρύξει η Δ.Ο.Ε. από την Ειδική Συνεδρίαση για την αξιολόγηση, όταν κληθούμε να συμμετάσχουμε τις επόμενες ημέρες, ακολουθώντας τα βήματα-ενέργειες με βάση το κείμενο της Δ.Ο.Ε. (α.π. 1334/8-2-2021) που ψήφισαν ομόφωνα όλες οι παρατάξεις (ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, ΠΑΜΕ, ΕΡΑ, ΑΕΕΚΕ).
  • ΠΡΟΣΟΧΗ! Συμμετέχουμε στην απεργία - αποχή που έχει προκηρύξει η Δ.Ο.Ε. από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης όπως περιγράφεται στα άρθρα της υπ΄αρ. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 απόφασης της υφυπουργού. Η Ειδική Συνεδρίαση εμπεριέχει την ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με το νέο σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων[1] (άρθρο 10 παρ.2 «Για την προετοιμασία της πρώτης Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας σχολικού έτους 2020-2021»).
  • ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή θεωρούνται απόντες και δεν υπογράφουν πρακτικό. Αν η συνεδρίαση έχει απαρτία καταθέτουν συλλογικά τη δήλωση απεργίας-αποχής στο πρωτόκολλο του σχολείου.

«Σημειώνουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Άλλωστε η απεργία - αποχή χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων» - ΔΟΕ 1313/1-2-2021

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακεδαίμονος «Ο ΠΛΗΘΩΝ» παραμένει σε πανελλαδικό συντονισμό με τη ΔΟΕ, τους Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ για την ευρύτερη οργάνωση της δράσης σε πανελλαδικό επίπεδο.

Το Δ.Σ.


[1] ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΙΕΠ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε